Σωτήρης Ιωσηφίδης
(Επίσημο μέλος της ΕΕΤΕ – Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος)
Ο Σωτήρης Ιωσηφίδης γεννήθηκε στο Ρίον Πάτρας και από τότε ζωγραφίζει. Μικρός στην Πάτρα, κάνει ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής και συγχρόνως ασχολείται με μαστορικές δουλειές όπου και οργώνει τις γειτονιές της Πάτρας. Όμως δεν κάθεται πουθενά. Είναι ζωγράφος.
Το 1969 παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής στο WIMBLEDON SCHOOL OF ARTS του Λονδίνου, αλλά και από εκεί φεύγει γιατί λέει δεν ήθελε τα φώτα των άλλων, ήθελε τα δικά του φώτα. Από το 1987 συμμετέχει σε μεγάλες ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τιμώντας την πόλη μας και εκπροσωπώντας επάξια τη χώρα μας στο εξωτερικό. Στην Πάτρα διάφοροι θεσμοί, όπως το πανεπιστήμιο της Πάτρας, ο Δήμος Ρίου και φίλοι της ευρύτερης τέχνης του έχουν επανειλημμένα οργανώσει εκθέσεις, ενώ τον έχουν βραβεύσει για την προσφορά του στην τέχνη. Έχει εκπροσωπήσει τη χώρα μας πολλές φορές επάξια, σε μεγάλα διεθνή συμπόσια και έχει εντυπωσιάσει ακόμα και τους πιο επώνυμο συναδελφικό του, διεθνή κόσμο. Πολλά έργα έχουν στην κατοχή τους, το ελληνικό δημόσιο, σημαντικοί και διάσημοι ιδιώτες, όπως το μεγάλων διαστάσεων πορτρέτο της, η διακεκριμένη ζωγράφος και διευθύντρια του Υπουργείου Πολιτισμού του Λιβάνου Dimma Rand και τιμητικά για τους δυο τους, ο πατέρας του D.N.A. Jamew D. Watson. Το ίδιο τιμητικά για αυτόν με έργο του σε μετάλλιο, παραγγελία του Δήμου Ρίου, έχουν τιμηθεί οι ήρωες των υποβρυχίων του Λούστοφ του 2ου παγκοσμίου πολέμου και άλλοι υψηλοί αξιωματούχοι της Αγγλίας. Έχει δώσει το παρών στους δημοκρατικούς αγώνες και έχει αρθρογραφίσει σε μικρές και μεγάλες εφημερίδες του κέντρου της Πάτρας με πολιτικό και καλλιτεχνικό περιεχόμενο. Χάριν της ζωγραφικής και όλως τυχαία με τον απλό και άμεσο λόγο του στο εξωτερικό, απολύτως υπεύθυνα και διππλωματικά, έχει δώσει πατριωτικές και εύστοχες απαντήσεις ελληνικού και δωρικού ύφους.
Η έκθεση ‘2008-2012 Δηείδα’ έγινε από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων.
Ο ζωγράφος Σωτήρης Ιωσηφίδης έχει προχωρίσει στο θέμα των Δημοτικών εμβλημάτων που χάραξε για το Δήμο Ρίου, βασισμένος στην ελληνική γραμματική και υψηλή ρητορική, όπως οι Έλληνες είναι οι μόνοι που έβαλαν με την περισπωμένη το ένα κύμα πάνω στο άλλο, και αναφέρεται στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, αλλά και αυτό όπως όλα προδώθηκε στο βωμό της πελατείας.
Διαφορετικά θα είχαμε κίνημα στα εμβλήματα των Δήμων.
Το έργο του ‘Ο κόσμος Πρόσφυγας-Κακαβιά’ έγινε με την τέχνη ART POVORE και είναι το πρώτο στον κόσμο που έγινε για αυτήν την παγκόσμια τραγωδία που ζούμε χρόνια.
Όμως μέχρι σήμερα η Δημοτική αρχή της Πάτρας αγνοώντας τις μεγάλες αξίες των Πατρινών, δεν μπόρεσε να αξιοποιήσει την μοναδικότητα αυτού του έργου επωφελεία της πόλης εξαρτώμενη από τυπικές διαδικασίες.
‘Άυλος και Ύλη οι Γεννήτορες’, αυτό το έργο από κοχλίες του Σωτήρη Ιωσηφίδη, που κοσμεί τον προαύλιο χώρο της Φυσικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, δεν έτυχε από συμπόσιο γλυπτικής, αλλά μετά από επιθυμία του πρύτανη και ψήφισμα της επιστημονικής επιτροπής του τμήματος φυσικής.
Γιατί, αυτό καθ’ αυτό το έργο, είναι η ονομασία του, που έχει ως απόδειξη για την θεωρία του τον κοχλία. Το γεγονός ότι ψηφίστηκε και αγοράστηκε από επιτροπή καθηγητών της Φυσικής μας παραπέμπει σε ένα καινούριο μέτρο για την τέχνη, επειδή το έργο αυτό δεν δανείστηκε από την επιστήμη, όπως έχει γίνει στο παρελθόν με τα μοντέρνα κινήματα, αλλά δανείζει την επιστήμη. Το θράσος του ζωγράφου Ιωσηφίδη να μιλάει για απόδειξη ότι η φιλοσοφία του είναι αυταπόδεικτη με τον κοχλία για το πώς έγινε δηλαδή ο κόσμος, είναι και αυτό απολύτως καινούριο στην ιστορία της τέχνης.
Από τη διεύθυνση της πινακοθήκης ΕΓΩ’
Sotiris Iosifidis was born in Rio Patras in 1942 and since then he’s painting. When he was little in Patras he studied painting at liberty and at the same time with different practical skills he scoured the neighborhoods of Patras. But he doesn’t stay in one place. He is a painter.
In 1969 he took courses in painting at WIMBLEDON SCHOOL OF ART in London, but he left from there also, because he didn’t want other people’s lights, he wanted his own lights. From 1987 he’s participating in large collective painting exhibitions in Greece and abroad, honoring our city and representing deservedly our country abroad. In Patras many institutions like the University of Patras, the municipality of Rio and friends of his broader art, have organized repeatedly exhibitions and at the same time they have given him awards for his contribution in art. He has represented our country many times deservedly, in great international symposiums and he has impressed even the most high profile international colleagues. Many of his works are in the possession of the public, of important and famous private citizens, like the portrait of big dimensions of the prominent painter and director of the Ministry of Culture of Libanon, Dima Rand and honorary for the two of them, the father of the D.N.A James D. Watson. The same honorary for him with one of his works in a medallion, order by the municipality of Rio, with which they have been honored the heroes of the submarine Lustov of the World War II and others of high rank officials in England. He has given lengthy interviews here and abroad, on radio and television. He was present in the democratic fights and he has written articles in small and large newspapers of Patras with political and artistic content. For the sake of the painting and totally random with his simple and upfront speech abroad, purely responsible and diplomatic, he has given patriotic and apt answers with Greek and Doric order.
The exhibition “2008-2012 ” has been arranged by the Public Library and the Cultural Agency of the Municipality of Patras on 5/2012.
The painter Sotiris Iosifidis has advanced the theme of the municipal problems for the Municipality of Rio, based on Greek Grammar and high rhetoric, which the Greeks are the only ones who put, one by one, one wave over the other, and he refers to the bridge of Rio-Antirrio, but this, such as anything else, was betrayed on the altar of the clientele.
Differently, we would have a move on the emblem of the Municipalities.
His ART-POVORE work “Refuge People – Kakavia” was completed in 1998 and it is the first artwork all over the world dedicated to this global tragedy that we experience for so many years.
But to date, the Patras Municipality authority, ignoring the great value of Patras Artists has not been able to exploit the uniqueness of this project to the benefit of this city, depending on formal procedures. “Άυλος και Ύλη οι γεννήτορες” this artwork made of screws by Sotiris Iosifidis, which adorns the courtyard of the Department of Physics of the University of Patras, does not originate from a sculpture Symposium, but upon the wish of the rector and the resolution of the committee of the Department of Physics.
Therefore, this artwork will represent its name, which is proof of its theory, the screw. The fact that this is adopted and bought by the professors’ committee of physics and not by an artistic committee of the FineArts Department, refers to a new movement for the art, this artwork was not borrowed by the science, as has been done with the modern movements in the past, but it lends the science. The painters’ forwardness to talk about proof, that his screw philosophy is self-evident about how the world has created, is something entirely new in Art History.
Most of these anti-war screw (some are proprietary) such as the economic “Ekkentra”, the humanitarian “Metanastes” and the heterogeneous antiwar works are exhibited in international collective exhibitions. Such as the aforementioned UNESCO symposium in Poland KP DODGOEL TOSUIGLIM 2008. Istanbul Gala 2008 with a full page tribute on Hurriyet newspaper for the work “Ta O Lafyro” Municipality of Konak – Izmir 2008. And then an individual exhibition with his artworks for refugees presented in the website of Chamber of Fine Arts of Greece by the municipality of Patras, individual exhibition 2012.